Poti (Gürcistan)

Mestia dönüşü Zugdidi’de kısa bir mola verdik. Artık deniz kıyısına iniyoruz, İlk hedef Poti. Burası bir liman şehri. Ayrıca çok büyük bir deltanın ve su yollarının ortasında kurulmuş. Şehir köprülerle birbirine bağlanmış.

Poti’ye girerken kanalların ve köprülerin üzerinden geçiyorsunuz. Şehir, bir deltanın yanına ve içine kurulmuş.

Alexandre Dumas’ın heykeli.

Öğle yemeği için bu lokantayı terih ettik.

Tavanda çok fazla ilginç obje var. Seyretmek keyifli ama umarım iyi sabitlemişlerdir :)

İlk önce merkezde bir yere park ettik ve küçük bir tur attık. Sonra dolaşırken nehrin kenarında, bankların ve yeşil alanların olduğu çok daha güzel bir nokta bulunca, yer değiştirdik. Etrafta tek katlı bahçeli binalar var. Herşey çok güzel. Şehir turumuzu tamamladık, çimlerin üzerinde serinleyip, akşam keyfimizi de yaptık ve yattık.

Yeni yer olunca, alışıncaya kadar benim uyku biraz tavşan uykusu oluyor. Gürcistan’da polis arabaları ile çok sık karşılaşıyoruz. Ama hiç bizimle ilgilenmiyorlar. Gerçi bariz bir kural ihlali yapmazsanız, kimseyle ilgilenmiyorlar. Gece 03:30 da bir polis arabası geldi ve karavanın yanında durdu. Karavanın içi diskoya döndü, baktım olacak gibi değil, kalktım pencereyi açtım. Tek başına bir polis memuru bana bir şeyler anlatıyor. Pınar’da kalktı, adam benim için önemli değil, isterseniz burada kalabilirsiniz ama burası güvenli değil, sizi daha uygun bir yere götüreyim diyormuş. Motokaravan olmanın avantajı böyle durumlarda ortaya çıkıyor. Kalktık, kontağı çevirdik polis otosunun peşine takıldık, eskort eşliğinde bizi aldı merkez polis karakolunun otoparkına götürdü. Burada nereye isterseniz park edin, iyi geceler dedi ve gitti. Sabah uyanınca, teşekkür etmek için gece bize eşlik eden polisi bulmaya çalıştık ama nöbeti bittiği için tekrar karşılaşamadık.

Geceyi biraz garip geçirmemize rağmen, Poti’yi sevdim. Yine birçok eski ve yeni binanın bir arada olduğu küçük, keyifli bir şehir. Pek fazla gezilecek yer yok. Şehir rehberine göre 3-4 nokta öneriliyor. Merkezde bulunan Yeni Katedral, nehrin çıkışında büyük bir deniz feneri. Fener aynı zamanda müze ama bakımda olduğu için sadece dışardan fotoğraflayabildik. Kolheti Ulusal Parkı burada, sulak alanda tekne turları düzenliyorlar. Ama karavan parkı olmadığı için burayı pas geçtik, çadırda veya otelde kalma imkanı var. Birde ikinci dünya savaşı şehitleri adına yapılan anıtın olduğu alanda da kısa bir mola verebilirsiniz.

Eski sokaklar, eski güzel banliyö evleri.

Birçok ağaçta bu tip banklar vardı. Tek tarafta ağacı ayak olarak kullanmaları ilginç olmuş ama ağacın bu işten hiç memnun olduğunu sanmıyorum :(

Bira şişelerinden güzel bir bahçe duvarı.

Burada da pazarı bulduk :)

Marketin köşesini tutmuş.

Deniz feneri Müze ve içine çıkılıp etrafa bakmak mümkün (müş). Biz gittiğimizde bakım vardı çıkamadık :)

İkinci Dünya Savaşı için yapılan anıt.